Friday, October 11, 2013

10 oktober



-          
Donderdag 10 oktober. ’s Nachts  regent het af en aan, en het wordt overdag nauwelijks beter. Ik geloof dat we de zon twee keer even hebben gezien. Kan niet schelen, het moet af en toe regenen! In ieder geval mist opa Henk niet veel bij het werken ;) We draaien de thermostaat een beetje omhoog, zetten koffee, en ik zet de tomaten op om tot saus te laten pruttelen. Lekker knus. ’s Middags hebben we een beetje frisse lucht nodig, het is min of meer droog, dus gooi ik de kip en de champignons bij de tomaten en we gaan een ritje maken. En dan begint de pret.
-          Er rent iets op de heuvel achter de camping. Ik hoop dat het een interessant beest is, maar Henk denkt dat het een konijn is.
-          Voor we van de camping af zijn, drie bisons langs het weggetje. Ik wist niet dat ze ZO! GROOT! zijn!
-          Een bocht verder, een stel bisons op de heuvel rechts, met een kleine kudde muilherten ervoor.
-          Vanaf een uitkijkpunt op een zijweggetje, vijf bisons OP het groepkampeerterrein beneden, die padvinders in die kleine tentjes hebben wat te vertellen als ze thuis komen ;)
-          Voorbij het bezoekerscentrum, meer bisons halverwege de berg. Heb ik al verteld dat dit eiland zijn eigen bergruggetje heeft?
-          Bij de oude ranch, nu een museum, een slaperige oehoe in een boom. Aha. Dat verklaart het konijn. Of andersom. 
   Daar houdt de weg op. Op de terugweg, drie pronghorn antelopes naast de weg, onderaan de berg.
-          Een paar bochten verder, nog vijf pronghorns.
-          Als we op het kampeerterrein terug komen, zien we de bisons OP het terrein. Ik wist niet dat ze ZOOO! GROOT! zijn! Tussen haakjes, dat is de neus van onze leenauto, die staat voor de kampeerbus.
-          Als we ze achterna kijken als ze grazend weglopen, een coyote op de zandvlakte. Dat verklaart het konijn ook.
-           
En het eten was heerlijk.

De internet ontvangst hier is, eh, ik zal het aardig zeggen, nogal waardeloos. Het is veel eenvoudiger om een blog post te schrijven dan om 'm te posten...

No comments:

Post a Comment